Najskuteczniejsze formy reklamy internetowej

Najskuteczniejsze formy reklamy internetowej

18 grudnia, 2022 0 przez admin

Marketing internetowy to reklamy zupełnie innego kalibru niż te, do których przyzwyczajeni są zarówno właściciele firm, jak i ich klienci. To sposób na to, aby stosunkowo niewielkim kosztem dotrzeć do setek, tysięcy odbiorców, wypromować się, zbudować wizerunek marki i być konkurencyjnym w branży. Dowiedz się, jaką reklamę internetową wybrać, aby móc wdrożyć skuteczną strategię marketingową!

Kampanie w Google Ads

Zdarzyło ci się szukać nowego stroju na siłownie, wpisałeś odpowiednią frazę w wyszukiwarkę, a nad organicznymi wynikami wyszukiwania pojawiały się linki sponsorowane? To właśnie element kampanii realizowanej przy pomocy Google Ads. To także dzięki niej z boku lub na samej górze listy Google wyświetlają się okienka ze zdjęciami produktów – wystarczy kliknąć jedno z nich, aby znaleźć się na odpowiedniej stronie internetowej.

Ten rodzaj reklamy pozwala dotrzeć do twojej oferty osobom zainteresowanym kupnem konkretnych produktów. Jego funkcjonalność polega także na dawaniu informacji zwrotnej reklamodawcom i analizie rynku, badaniu potencjału słów kluczowych

Tym, za co docenisz Google Ads, jest możliwość przeznaczenia na kampanię dowolnego budżetu. To ty decydujesz, ile będzie trwała kampania twojej firmy oraz możesz ją zakończyć w każdej chwili.

Reklamy w social mediach

Polak spędza w mediach społecznościowych średnio ok. 2 godzin w ciągu dnia. To dostatecznie dużo czasu, aby przejrzeć swoje ulubione fanpage, zdjęcia znajomych i obejrzeć sporo reklam.

Kampania reklamowa w social mediach jest tak skuteczna ze względu na:

  • duży zasięg – użytkowników portali społecznościowych jest coraz więcej, a wykorzystując specjalistyczne narzędzia (np. Facebook Ads)  i wydając  stosunkowo niewiele, można dotrzeć do wielu odbiorców;
  • skracanie dystansu między firmą a klientem – prowadzenie profilu firmowego to sposób na to, aby zbudować pozytywny wizerunek marki, ciekawie opowiedzieć o swoich produktach, przedstawić swoje sukcesy i przyjrzeć się opinią użytkowników;
  • przydatne algorytmy – portale społecznościowe pomagają dotrzeć z reklamą do konkretnej grupy docelowej – do osób mieszkających w mniejszych lub w większych miastach, kobiet lub mężczyzn, nastolatków lub do użytkowników w średnim wieku.

Pozycjonowanie stron internetowych

Zrobienie zakupów zaczyna się coraz częściej od poszukiwań w sieci. Aby strona twojej firmy zajmowała wysoką pozycję na liście wyników wyszukiwań Google, musisz ją zoptymalizować – zadbać o wysoką jakości treści i techniczne SEO.

Pozycjonowanie to długi proces, który w dalszej perspektywie przynosi ogromne korzyści. Nawet jeśli nie zrobisz kampanii w Google Ads, masz olbrzymie szanse, że twoja firmowa strona znajdzie się na jednym z topowych miejsc na liście wyszukiwań. Natomiast jeżeli chcesz dotrzeć tylko do klientów mieszkających na określonym osiedlu,  w wybranej części miasta, wybierz pozycjonowanie lokalne. Twoją stronę będą miały wtedy szansę poznać osoby, mieszkające, pracujące obok twojego sklepu, kwiaciarni czy restauracji.

Chcesz odnieść sukces w swojej branży? Nie rezygnuj z reklamy w sieci – zainwestuj w nią, a już wkrótce zyskasz nowych klientów.